12 Kvě Nepotřebujete 200 životopisů z job portálu, ale kandidáta, který perfektně zapadne
Tereza Černá, Managing Partner, R4U
V době sociálních sítí, kdy zaměstnavatelé mají jednoduchý přístup k velmi širokému zdroji kandidátů, je důležité, aby personální agentura skutečně měla přidanou hodnotu. Pokud jste interním personalistou, který má na starosti nábor, pak jste buď:
- HR Business Partner, manažer nebo personalista, který kromě recruitmentu má na starosti řadu dalších činností a potřebujete, aby Vám někdo ušetřil čas a energii a pročetl tu horu životopisů za vás. Ruku na srdce, nejen, že na probírání se stohy papírů, nemáte čas, ale po letech praxe v HR vás to ani moc nebaví. Raději své schopnosti využijete užitečnějším způsobem – pro vás i pro Vašeho zaměstnavatele. Pak je pro vás nasnadě využít agenturu, která tuto práci udělá za vás.
- Recruiter (talent scout, pearl hunter, akvizitor nebo jakkoli kreativně se vaše pozice jmenuje 🙂 a celé dny neděláte nic jiného, než že čtete životopisy a pohovorujete lidi. Potom teprve jste v pozici, kdy opravdu neočekáváte, že vás agentura zavalí tunou tiskovin, ale že za vás vybere ty nejlepší z nejlepších a položí vám je na zlatém podnose a se vší péčí stůl a skutečně si zaslouží, abyste ukrojil kus ze svého pečlivě střeženého budgetu na nábor. Koneckonců, platí vám za to, abyste firmě ušetřil a ty lidi našel sám, jak vám šéf s radostí připomíná na pravidelném týdenním meetingu.
- Chudák, který dělá úplně všechno úplně sám a tím spíše mu uleví šikovná agentura ☺
Aby recruitment mezi zaměstnavatelem/klientem a agenturou dobře fungoval, je pro něj zapotřebí to, co pro jakýkoli jiný vztah mezi lidmi, a to je důvěra. Potřebujete si být jisti, že ti jediní dva kandidáti, které vám ten člověk z agentury poslal, jsou ti nejvhodnější pro vaši společnost. Musíte být přesvědčen o tom, že ví, proč vám je poslal. Důvěru si nevybudujete za den, proto je tak důležitá dlouhodobá spolupráce, sdílení informací a otevřená oboustranná komunikace. Zároveň platí, že ten nejvhodnější kandidát pro vaši firmu není to samé jako hledání nejideálnějšího kandidáta. Můžete mít ve výběrovém řízení člověka ověnčeného cenami roku pro nejlepšího zaměstnance, tituly a školeními, o kterém víte, že vám do týmu prostě nezapadne. Sladění jednotlivých členů kolektivu je stejně důležité jako expertíza jednotlivých lidí. Kdo je tím nejlepším pro vás, může zcela pohořet u jiného zaměstnavatele a obráceně, kdo se líbil u vás, nemusí uspět jinde.