Vladimír Kočí je partner v personální agentuře R4U. Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze. Během studia pracoval na obchodních pozicích u lokální IT společnosti, po dokončení studia přešel do mezinárodní IT společnosti na pozici obchodníka. Na jaře roku 2000 přijal nabídku do executive search společnosti se specializací na sektory IT a Telco a tomuto oboru se věnuje dodnes, tedy už 22,5 roku.
Na otázku, jak se do agentury dostal, co ho k tomu přivedlo a jaká byla jeho největší motivace odpovídá:
„Byl jsem kandidátem executive search firmy, který se ucházel o práci u jejich klienta – tam se výběrové řízení uzavřelo, já jej nevyhrál, ale firma mi nabídla práci u nich – znělo to zajímavě, i když jsem si neuměl představit, co budu dělat a jsem u toho přes 20 let… každý si říká, že je to HR, ale je to asi ten nejtěžší sales, který jsem kdy poznal“.
Když se bavíme o tom, co ho na této práci baví nejvíc, vysvětluje, že to není pouze jedna oblast, ale několik věcí najednou:
„Získal jsem jednal neuvěřitelný přehled o trhu – o firmách, lidech, trendech. Dále jsem poznal spoustu zajímavých lidí, kteří skutečně ovlivňují směr, kam se budou trhy vyvíjet; a v neposlední řadě i přehled o nabízených řešeních a startupech…“.
Samozřejmě nemůže chybět otázka, v čem je práce v agentuře náročná, v čem zajímavá, v čem inspirující:
„Náročná je práce s lidmi – kandidáti Vám ně vždy řeknou pravdu, takže se stane, že trávíte spoustu času na věcech, které nemohou dobře dopadnout. Neprodáváte produkt s jinými vlastnostmi, ale lidi, kteří mění své postoje, mění se jim rodinná situace, mají strach… naučit se toto vše včas identifikovat je ta zajímavá část, dá vám to prostor se „vyznat v lidech“ a vycítit včas, že se něco děje“, říká Vladimír a dodává, že ho inspirují lidé, které potkává: zajímá ho, jak uvažují, protože tím dostává vhled do věcí a rozhodnutí, které by podle jeho slov člověk jinak absolutně nepochopil.
A pro případné zájemce jsme se v poslední otázce zeptali, proč se by se měli lidé pro práci v agentuře rozhodnout a co mohou od této práce očekávat:
„Myslím, že většina se rozhoduje právě proto, že chce dělat HR. Ale více než polovina zjistí, že to vlastně HR není a během maximálně jednoho až dvou let přejdou do interního HR. Protože nemají žádné vlohy dělat obchod a poznají, že agentura není pro ně. Jen málo lidí tam jde proto, že chce dělat obchod, a to asi musíme změnit a lépe vysvětlovat 😊“, dodává s tím, že ale právě tato unikátní kombinace HR a obchodu je na této profesi nejvíc vzrušující.